Ramowy rozkład dnia Skrzatów
„PONIEDZAŁEK”
6.30 – 8.15 – Zabawy w kącikach tematycznych według inwencji dzieci, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, działania rozwijające zainteresowania dzieci.
8.15 – 8.45 – Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne organizowane i prowadzone przez nauczyciela.
8.45 – 9.15 – Religia
9.20 – 9.40 – Śniadanie.
9.45 – 10.45 – Zintegrowana działalność edukacyjna – realizacja podstawy programowej:
- zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci,
- zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela,
- zabawy dydaktyczne, badawcze, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczej aktywności dziecka,
- spotkania z kinem i teatrem, imprezy okolicznościowe na terenie przedszkola.
10.45 – 11.45 gry sportowe, ćwiczenia doskonalące kondycję i sprawność fizyczną dzieci, zabawy swobodne i zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki.
11.45 – 12.00 – Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczno – porządkowe.
12.00 – 12.30 – Obiad.
12.30 – 14.30 – Leżakowanie
14.30 – 14.45 – Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14.45 – 15.00 – Podwieczorek
15.00 – 17.30– Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza indywidualna lub w małych zespołach, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
„WTOREK”
6.30 – 8.15 – Zabawy w kącikach tematycznych według inwencji dzieci, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, działania rozwijające zainteresowania dzieci.
8.15 – 8.55 – Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne organizowane i prowadzone przez nauczyciela.
9.00 – 9.20 – Śniadanie.
9.20 – 10.45 – Zintegrowana działalność edukacyjna – realizacja podstawy programowej:
- zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci,
- zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela,
- zabawy dydaktyczne, badawcze, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczej aktywności dziecka,
- spotkania z kinem i teatrem, imprezy okolicznościowe na terenie przedszkola.
10.45 – 11.25 gry sportowe, ćwiczenia doskonalące kondycję i sprawność fizyczną dzieci, zabawy swobodne i zorganizowane w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki.
11.25 – 11.55 – Angielski
12.00 – 12.30 – Obiad.
12.30 – 14.30 – Leżakowanie
14.30 – 14.45 – Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14.45 – 15.00 – Podwieczorek
15.00 – 17.30– Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza indywidualna lub w małych zespołach, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
„ŚRODA”
6.30 – 8.15 – Zabawy w kącikach tematycznych według inwencji dzieci, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, działania rozwijające zainteresowania dzieci.
8.15 – 8.55 – Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne organizowane i prowadzone przez nauczyciela.
9.00 – 9.20 – Śniadanie.
9.20 – 10.45 – Zintegrowana działalność edukacyjna – realizacja podstawy programowej:
- zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci,
- zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela,
- zabawy dydaktyczne, badawcze, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczej aktywności dziecka,
- spotkania z kinem i teatrem, imprezy okolicznościowe na terenie przedszkola.
10.45 – 11.15– Rytmika
11.15 – 11.45 – Religia
11.45- 12.00 – Przygotowanie do obiadu- czynności higeniczne- obiad
12.30 – 14.30 – Leżakowanie
14.30 – 14.45 – Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14.45 – 15.00 – Podwieczorek
15.00 – 17.30– Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza indywidualna lub w małych zespołach, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
„CZWARTEK”
6.30 – 8.15 – Zabawy w kącikach tematycznych według inwencji dzieci, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, działania rozwijające zainteresowania dzieci.
8.15 – 8.55 – Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne organizowane i prowadzone przez nauczyciela.
9.00 – 9.20 – Śniadanie.
9.20 – 10.45 – Zintegrowana działalność edukacyjna – realizacja podstawy programowej:
- zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci,
- zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela,
- zabawy dydaktyczne, badawcze, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczej aktywności dziecka,
- spotkania z kinem i teatrem, imprezy okolicznościowe na terenie przedszkola.
10.45 – 11.25 gry sportowe, ćwiczenia doskonalące kondycję i sprawność fizyczną dzieci.
11.25 – 11.50 – Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacer.
12.00 – 12.30 – Obiad.
12.30 – 14.30 – Leżakowanie
14.30 – 14.45 – Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14.45 – 15.00 – Podwieczorek
15.00 – 17.30– Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza indywidualna lub w małych zespołach, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
„PIĄTEK”
6.30 – 8.15 – Zabawy w kącikach tematycznych według inwencji dzieci, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, działania rozwijające zainteresowania dzieci.
8.15 – 8.55 – Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne organizowane i prowadzone przez nauczyciela.
9.00 – 9.20 – Śniadanie.
9.20 – 9.50 – Angielski
9.50 – 10.50- Zintegrowana działalność edukacyjna – realizacja podstawy programowej:
- zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci,
- zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela,
- zabawy dydaktyczne, badawcze, sytuacje edukacyjne sprzyjające twórczej aktywności dziecka,
- spotkania z kinem i teatrem, imprezy okolicznościowe na terenie przedszkola.
10.50 – 11.50 – Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacer.
12.00 – 12.30 – Obiad.
12.30 – 14.30 – Leżakowanie
14.30 – 14.45 – Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe.
14.45 – 15.00 – Podwieczorek
15.00 – 17.30– Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza indywidualna lub w małych zespołach, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
Ramowy rozkład dnia Zerówki
6.30 – 8.30 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi dotyczących emocji i uczuć. Zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8.30 – 9.00 | „Poranna relaksacja”- ćwiczenia rozwijające koncentrację uwagi i radzenie sobie z trudnymi emocjami. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe. |
9.00 – 9.30 | Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9.30 – 9.45 | Czynności higieniczne i samoobsługowe. Mycie rąk, zębów. Wdrażanie dzieci do prawidłowego wykonywania zabiegów higienicznych w toalecie. |
9.45 – 10.45 | Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Tworzenie okazji do prowadzenia obserwacji, eksperymentowania i odkrywania, na różnych poziomach edukacyjnych z wykorzystaniem naturalnych predyspozycji i potencjału rozwojowego dzieci. |
10.45 – 11.45 | Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela z wykorzystaniem zabawek zgromadzonych w sali. Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, badawcze, plastyczne według zainteresowań dzieci. Indywidualna praca z chętnymi dziećmi. Praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym. |
11.45 – 12.00 | Czynności higieniczno – porządkowe przed obiadem. |
12.00 – 12.30 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie kulturalnego zachowywania się przy stole, stosowania zwrotów grzecznościowych, prawidłowego posługiwania się sztućcami. |
12.30 – 14.30 | Relaksacja; działania edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym. |
14.30 – 14.45 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczno – porządkowe. |
14.45 – 15.00 | Podwieczorek |
15.00 – 17.30 | Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza indywidualna lub w małych zespołach, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
Dodatkowe zajęcia edukacyjne
Poniedziałek | |
Wtorek | |
Środa | Rytmika – 10.15 – 10.45 Religia – godz.12.30 – 13.30 |
Czwartek | |
Piątek | J. angielski – 10.10 – 11.10 |